Ben kimim?

Fotoğrafım
1961, Eskişehir Sivrihisar doğumluyum. Liseyi Kabataş Erkek Lisesi'nde, üniversiteyi İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde okudum. Anesteziyoloji ve Reanimasyon eğitimimi GATA'da tamamladım. 1993 Eylül'ünden 2011 Şubatına dek Çukurova Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Anesteziyoloji Anabilim Dalı'nda çalıştım. 15 Şubat 2011 tarihi itibariyle emekli olup İstanbul'a yerleştim.

15 Haziran 2010 Salı

ÇOK YAKLAŞTI

Evet, zaman çok yaklaştı artık. Kısmet olursa 19 Haziran Cumartesi günü teknede olacağım. Liman başkanlığı'na sunulmak üzere kaptan ve mürettabatın bilgileri Yüksel Yatçılık'a yollandı. Artık, mecburen bir kaptanım ben. Mürettabatımdan önce Marmaris'te olacağım. Mehmet, İzmir'e uçak bulabildi Adana'dan. Oradan otobüsle devam edecek Marmaris'e. Deniz, Ümit ağabey ve Banu, Sabiha Gökçen'den 15.30 uçağı ile gelecekler Dalaman'a. Suat araba ile gelecekti. Son kararı ne oldu, şimdi nerelerdedir, bilmiyorum.

Cumartesi günü, ilk ben gideceğim ve kaptan olarak da tekne bana teslim edileceği için, tekneyi teslim alırken yalnız olacağım ve o sırada bana anlatılacak teknik bilgileri de çok merak ediyorum doğrusu. Sintine boşaltma vanaları, aküler, motor kontrolü, elektronik kontrol tablosundaki düğmeler, furling ana yelken, dingi ve motorunun çalıştırılması, ırgat ve sigortası vb. gibi bilgileri gerçekten merak ediyorum. Neden mi? Bir kısmına çok hakim değilim. Bir kısmına hep hoca varken dokundum, biraz da talimatla. Şimdi ise hepsini içselleştirmem lazım.

Gezginkorsanlara bu dinginin motoru nasıl çalıştırılır diye sordum. Kendi başıma daha önce hiç çalıştırmamıştım. Sağolsunlar, ayrıntılı bir şekilde anlatmışlar. Bir de uzman TV'de buldum bir eğitici video (http://www.uzmantv.com/yelkenli-motoru-nasil-calistirilir). Onun da çok yararı oldu. Dingiye kafamı taktım. İnşallah sorun oluşturmaz. Bir gece Bencik'te karaya bağlanmayı düşünüyorum çünkü. İlk hafta sorun değil de, ikinci hafta Esma ile çıktığımda hiç sorun olmamalı.

Rota için kafamda önceden oluşturmuş olduğum rota, doğal olarak hem mavitur nedeniyle defalarca gittiğim, hem de yelken eğitimlerinde üstüste iki kez gittiğimiz Marmaris-Hisarönü Körfezi-Marmaris rotası. Bu rota hem çok sevdiğim bir rota, hem ilk hocasız çıkışımızda kendimi emniyette hissetmemi sağlayacak bir rota, hem de güneye kıyasla daha sakin bir rota.

Bu konudaki önerilerini de gezginkorsanlara sordum.
Değerli bir korsan ne kadar heyecanlı olabileceğim gerçeğini teslim ettikten sonra, şöyle dedi:

"Tayfun Korsan, eminim çok heyacanlısınızdır...
Öncelikle hiç endişelenmeyin derim.
Hisarönü seyri uğrayacağınız liman ve koylarıyla oldukça güzel bir rota.
Benim önerim;
1.gün; Marmaris-Çiftlik koyu yaklaşık 12 nm. Aborda olabileceğiniz, kıçtankara tonoz alabileceğiniz veya alargada kalabileceğiniz çeşitli seçenekler mevcut. Biz kıyıda Deniz Restoranı tercih ediyoruz ama başka seçenekler de var. Deniz Restorana giderseniz Hayrullah Beye selamlarımızı söyleyebilirsiniz.
2.gün; Serçe veya Bozukkale de geceleyebilirsiniz. Hangisini tercih ederseniz dönüşte diğerine uğrayabilirsiniz. Serçe koyunda girişte iskele veya sancağınızda tonoz alabileceğiniz yerler ve restoranlar mevcut. Bozukkale için de benzer alternatifler var.
3.gün; Adaboğazı veya Bozburun gezilip gece Söğüt veya hemen üzerindeki Oktobus'un (adı aklımda böyle kalmış) güzel tonoz alabileceğiniz iskelesine bağlanabilirsiniz.
4.Gün; Sabah kahvaltınızı Dirsek koyunda yapıp akşama Selimiyede Çeto'nun Girit Pansiyonuna bağlanabilirsiniz.
5.gün; Orhaniye, Kızkumu gezilip akşamına Bencik koyuna demir atar güzel bir gece geçirebilirsiniz.

Ve artık dönüş yolu; aradan geçen bu güzel günler sizlerin tekneye uyumunuzu ve güveninizi de artırmış olacağından artık daha uzun seyire de hazırsınız Smiley Hatta deneyim için bir gece seyri de yapabilirsiniz...Tadı damağınızda kalacaktır...
6.gün; Bencik-Bozukkale veya Serçe
7. Son gün Marmaris...

Bu gezi de belki Symi adasını da ziyaret edebilirsiniz... Gözkırp

Pruvanız neta rüzgarınız kolayına olsun...
Selametle..."

Sağolsun. Yine aynı korsan, Göcek rotasını da aşağıdaki satırlarla tavsiye etmiş:

"Göcek koyları eminim eşinizin daha çok hoşuna gidecektir. Hem yanyana eşsiz güzellikte birçok koyun olması, uzun seyirler gerektirmemesi (ilkgün ve son gün hariç Smiley ) Hem de Göcek körfezinde veya Fethiye körfezinde yelken pratiği yapabilecek olmanız nedeniyle düşünmenizi öneririm.
Eşiniz ilk kez yelkenli tekne ile sizinle başbaşa çıkıyorsa, ilerdeki tekne yaşantınız ile ilgili beklentilerinizi, yelkenli hayallerinizi pekiştirecek bir rotadır..."

Bir diğer değerli korsan arkadaşımız (yazılarından çok yararlandığım) da şunları yazmış:

"Rota güzel, muhtemelen tekne de eksiksizdir, umuyorum geri kalan herşey yolunda geçer siz de mutluluklar hanesine bir çizik daha atarsınız.

Benim önerilerim şöyle:

1-Tekneye geldiğiniz gün, erken bile olsa, hemen demir alıp uzun bir yere seyretmeyin. Marinada kalın. Bu hepimiz için geçerli. Genelde kafamızda veya tatil öncesi haritalarda oluşturduğumuz plana uymak için aceleci olup, hemen seyre çıkmak, uzun uzun merhaleler katetmek için yanıp tutuşuyoruz.
Unutmamak lazım ki "teknecinin tatili, tekneye binince başlar"...

Özellikle ekipte-sadece sizi kastetmiyorum- ilk defa seyre çıkacaklar varsa, onların tekne hayatına adapte olmalarını sağlamak açısından bir gece marinada kalmak bence başlangıçta hiç de kötü bir düşünce değil.

2-Haziran sonu, artık meltemlerin oturduğu dönemler. Sabahları rüzgara doğru, dönüşte de öğleden sonraları çıkıp rüzgarı arkadan almak mantıklı olacaktır.

3-Eğer birbirinin eşi tecrübelere sahip bir ekiple çıkılıyorsa,  en azından sorumluluk açısından bir kaptan olması lazım. Bu önceden tespit edilebilir, ya da gün içinde falan değiştirilebilir. Ama eğer yoksa, -şimdiye kadar başıma gelen nahoş tecrübelerden- sorun olabilir. Genelde herşey yolunda gidiyorsa bir sorun olmuyor ancak, işler sarpasarınca, bir kaptana ihtiyaç duyuluyor her zaman...

4-Hem gittiğiniz rota, hem gittiğiniz yerler açısından gayet kolaylıklı bir rota. Aksilikler olursa, çözmek için her zaman her türlü imkan bulunabilir. Muhtemel o dönemde o civarda seyirde olan birçok GeKo teknesi olacaktır. (Misal biz 25 Hz-10 Temmuz arası Hisarönü/Bodrum arası biryerlerde olacağız) İçiniz rahat olsun...
Bir koca dünya arkanızda Gözkırp

Selametle gidiniz"

Göcek rotası ile tavsiyelerini sorduğumda ise bir korsan arkadaşımızın yazdıkları aşağıdaki gibi olmuş:

"Sevgili Tayfun Korsanım,
Marmaris göcek rotasında ;

1- Aksazlar askeri bölge olduğu için Yılancık adasının güneyinden geçmeye dikkat et ve başıma geldi askeri eğitim günlerini öğren telsizin 16. kanalda açık dursun.

2- Ekincik'teki birçok koy sana liman olabilir ve istersen Mymarina'ya bağlanabilirsin restoranında gece keyifli bir yemek yiyebilirsiniz ama biraz pahallıdır. Ekincik önünde isterseniz rahatlıkla alargada kalıp sahilde bir bayanın işlettiği güzel bir restorant var orada geceliyebilirsiniz.

3- Ekincik'e alternatif olarak bu rotada görmeniz gereken Dişibilmez koyunun kuzeyucunda AŞI koyu güzel bir geceleme yeridir.

4- Göcek girişinde Ağlimanını tavsiye edebilirim. Karaya çıkıp tarihi bir yürüyüş yapailirsiniz.

5- Göcek'te ise neresi olursa olsun heryeri güzeldir. Tersane adasında oğlak yemenizi tavsiye ederim.

 Bu sene Göcek'te heryer şamandiralı olmuş bağlanma ve gecelemeniz problem olmaz. Demir atılması birçok yerde yasaklanmış.
Benim tavsiyem dönüşte uzun seyir yapıp tek seferde Göcek-Marmaris 'e ulaşmanız olurdu.
Kıyı seyri yapacağınız için hiçbirşey için endişelenmeyin.
Zaten hertarafınızda korsanlar olacaktır."

Hepsi sağolsunlar. Kendimi güvende hissetmemi sağladılar. Artık biliyorum ki, gezdiğim sularda, oralarda bir yerlerde, belki biraz uzakta, belki de umduğumdan daha yakınlarda bir korsan mutlaka olacak.
Bu sayfadan onlara selam yolluyorum.

Üstüste iki hafta, Çiftlik, Serçe, Bozukkale, Bozburun, Dirsekbükü, Selimiye, belki Turgut köyü, Bencik klasik olarak sıkça gördüğüm, her seferinde hayran olduğum demirleme yerleri. Cesaret edebilirsem belki bu kez aralarına Sadun Boro üstadın Vira Demir adlı kılavuz kitabından beğendiğim yerleri de ekleyebilirim belki: Sığ liman, Tavşanbükü gibi.

Tabii ki aslolan denizde olmak, seyahatte olmak, yelken yapmak, yorulmak, bir limana sağ salim varabilmek, başarmanın keyfini yudumlamak, sevdiklerinle birlikte olmak, yeni şeyler öğrenmek, yeni anlar yaşamak, günün sonunda keyifle uzanıvermek, teknenin ve ekibin sana emanet edildiğini unutmadan onbeş günün emniyette ve keyifli geçmesini sağlamak.

Zaman yaklaşıyor, heyecanım giderek artıyor.

9 yorum:

  1. Merhaba Tekrar,

    18 Mayısta blogunuzdaki yazıya cevap yazmıstım ama burdan yine tekrarlıyım. 19 Haziran'da sabah Marmaris Marina'da aynı durumdayız. Siz neler hissediyorsanız bende aynı şeyleri hissediyorum. Hernekadar rotamız tam ters yönde olsada ve sizin yanınızda en azından 5 eğitimli kişi olmasına rağmen benim yanımda eğitim almamış bir eş ve daha önce yelkene adımını atmamış bir arkadaşım olacak.

    2 Haftadır durmadan hazırlık yapıyorum. Okumadığım kitap, blog nerede ise kalmadı. Blogunuzda vaktiniz olursa yola çıkmadan bir malzeme listesi yaptı iseniz paylaşırsanız sevinirim. Zira ben öyle bir liste yaptımki hernekadar teknede olsada biz teknede 3 kişi olacağımız ve yer sıkıntısı olmayacağı için tava, mandal bile listeye eklemişim.(Hatta yedek bir akü bile eklemeyi düşünüyorum ama abartı olur diye yazamadım.) Hatta işleri iyicene abartıp menuleri ve hangi gun ne yemek istediğimizi bile dokumente ettik.

    Bu arada dıştan takma motorlar hakkında bir iki ufak şey eklemek isterim.
    - Motorun bota sağlamca monte edildiğinden emin olun. (Eğer devamlı motoru takıp-çıkartacaksanız.)
    -Şişme botlarda genelde tek kişi giderken bariz ağırlık olan yöne çekme olur normaldir.
    - Botun üzerinde ileri ivmelenme yada hareket varken geri vitese takarsanız şaft suyun üzerine çıkabilir. Buna dikkat edin. Vites değişimlerinde mümkün olduğunca botun hareketsiz olmasına çalışın.
    - Unutmayınki bot şişmedir ve yumuşak bir şekilde tekneye çarpması bir hasar vermez. Tekneye dokunucak çarpacak diye panik durumuna düşmeyin daha çok zarar verirsiniz.
    - Dıştan takma motorlarda kırmızı bir emniyet bileziği vardır. Bunu kolunuza takarsınız. Böyle siz giderken suya düşerseniz motor otomatik olarak stop eder ve serseri mayın gibi ortada dolaşmaz. Mutlaka takın. Örnek olması için söylüyorum geçtiğimiz sene sanırım sırf bu yüzden bir kişi hayatını kaybetti. Benimde başımdan böyle büyük bir kaza geçti 9,9 bir motorla.
    - Dıştan takma motorlu 2 veya 4 zamanlıdır. 2 Zamanlıların benzinine yağ karıştırılır. 25/1 yada 50/1. Tekneyi teslim alırken size yedek bir yakıt bidonu verecekler onda yağlı benzin mevcut. Benzin bitiremezsiniz ama biterse ondan koymanız lazım. Yağsız benzin koyarsanız motora zarar verirsiniz.

    Biliyorsunuzdur ama benle gelecek arkadaşlara ve kendime en çok hatırlattığım 7 şey.
    1. Panik Yok
    2. Şaka Yok
    3. Usturmaça var el ayak yok.
    4. Su ve elektrik müsrüflüğü yok.
    5. Çok Büyük yapma yaparsanda parçala. (Yarı yolda kimse elinde bir tel ile tuvalette boruları açmaya çalışmak istemez heralde dimi ?)
    6. Yedeğin ve temkinin zararı olmaz.
    7. Yardım istemekten yada sormaktan çekinme.

    YanıtlaSil
  2. Yükselden Mart ayında bir eğitim grubu ile tekne kiraladık ve 1 hafta göcekte dolaştık. Tekneler genel olarak iyiydi. Çektiğimiz eksikler ve bazı gerekli olabilecek malzemeleri paylaşmam sanırım yerinde olur.

    1. Akü küçüktü çok korkarak kullandık. Rüzgar olsa bile günde en az yarım saat motor çalıştırdık.

    2. Buzdolapları çok verimli çalışmıyor. Onun için plana göre alışveriş yapılmalı ve 3 üncü yada 5 inci gün bir yerlere yanaşılacak ise et, balık, yogurt gibi malzemenin ikmali orda yapılmalı. (Bu ilk gün kıtı kıtına 2 günlük kumanya alın anlamına gelmiyor. Hesaplanmamış gecikmeleri daima hesaba katmakta yarar var.)

    3. Tekneye geleceklerin uçak tipi bavul yerine ezilip bükülebilen bir çanta ve mümkünse TEK bir çanta ile gelmesi yerinde olur. 6 Kişi olduğunuz için belki sıkışıklık olabilir.

    4. Benim çoğu şarj aletim 12 V ama ne yazık ki bazılarının 12 V muadili yok. Onun için teknede yanıma küçük bir inventör alıyorum. Bizim 34 feet te yok. Sizin 40 dada yok sanırım. Bauhaustan 150 200 TL ye satın alabilirsiniz. Tabi kullanırken dikkat edin akü bitmesin. =)

    5. Gece seyri planınız olmasa bile mümkünse bir kafa feneri ve ışık kaynağı yanınıza almanızda fayda var. Bende kuvetli bir kafa dalış feneri var gerçekten çok işimi görüyor. Hem sualtında hem suüstünde.

    6. Teknelerde Chartplotter/GPS var ama yedek almanın bir zararı olmaz diyerekten bir tane Garmin GPS de yanıma alıyorum.

    7. İki küçük el telsizi geçen sefer çok işimizi gördü. Hem alışverişte kaybolmuyoruz hemde dingi ile yapılan ufak balıkçılık denemeleri daha bir güvenli oluyor =)) Koylarda birbirimize uzaktan uzağa bağırıp insanları rahatsız etmektense telsizle gel-git demek kolay oluyor.

    8. Gideceğiniz marina ve konaklama yerlerinin kordinat, telefon ve telsiz çağrı kanallarını mümkünse önceden yazın. Eğer ertesi gün marina girişi yapacak iseniz telsiz ile yapmasanız bile telefon edip rezervasyon yaptırın.

    9. Teknede iki su deposu var. Mümkünse ikisinin vanasını birden açık tutmayın.

    10. Bol bol fotoğraf çekin. İyi seyirler.

    S.E.

    YanıtlaSil
  3. Malzeme listemden bir iki şeyi paylaşmadan duramıyacam sanırım =)

    1. OFF sinek savar.
    2. Müzik CD leri.
    3. Pasaport ne olur ne olmaz.
    4. ADB ve KMT bröveleri
    5. Dudak Kremi ve Pudra
    6. Eldiven ve Tulum (Yağmur olmaz heralde ama boş kamara durmasının mahsuru yok)
    7. Mutlaka 1-2 Kitap
    8. Araç tipi şarj aletleri
    9. Laptop ve USB aktarım kablolari, EXT Harddisk
    10. Yedek GPS
    11. Haritalar (Teknede var ama ne olur ne olmaz)
    12. 1 adet Büyük Tava
    13. Oltalar, Çıkrık, Kaşıklar, Kepçe

    YanıtlaSil
  4. Selçuk Bey,
    Merhaba.
    Verdiğiniz ayrıntılı bilgi ve önerileriniz için çok teşekkür ediyorum.

    Bizim ekip, daha önceki iki seyrimizde de olduğu gibi akşamları bir lokantada yemek yemeyi tercih ediyor. O nedenle yiyecek listemizi ona göre düzenledim. Eksiklerimizi, Bozburun ve Selimiye’den, daha önce de olduğu gibi tamamlamak hem daha uygun, hem de depolama ve bozulma sorunlarını dışlayacak bir seçenek.
    Mutlaka su geçirmeyen bir mont, tulum ve bot olmalı diye düşünüyorum. Haftalık hava durumu tahminlerinin aksine, geçtiğimiz sen son gün, bir önceki sene ise ilk iki gün yağmur yemiştik.
    Bir ufak sırt çantası, içinde kuvvetli bir çakı, alın feneri ve polar ile ince bir yağmurluk olur yanımda.
    Ayaklara mutlaka tekne ayakkabısı. Ellere eldiven, dediğiniz gibi.
    Yiyecek listesi ile kişisel malzeme listem ise aşağıdaki gibi. İkincisi 15 günlüktür.


    E-mail adresim:tayfunguler@cu.edu.tr
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  5. KAHVALTI Adet
    - Zeytin, siyah, kutu 1
    - Zeytin, yeşil, kutu 1
    - Peynir, beyaz,koyun 2
    - Peynir, beyaz,keçi 2
    - Peynir, kaşar, taze 1
    - Peynir, kaşar, eski 1
    - Bal, tüp 1
    - Reçel, çilek 2
    - Zeytin ezmesi 1
    - Gravyer peynir 2
    - Tereyağ, kutu 1
    - Şokella, 500 gr 1
    - Ekmek, beyaz 4
    - Ekmek, esmer 1
    - Ekmek, tahıllı
    - Sucuk 1
    - Sosis 1
    - Salam, fıstıklı 1
    - Yumurta 12
    - Kesme şeker, kg 1
    - Kek 2
    -
    -
    YEMEK Adet
    - Makarna 4
    - Makarna sosu 4
    - Domates, kg 2
    - Salatalık 2
    - Havuç 1
    - Barbunya, konserve 2
    - Z.Dolma, konserve 2
    - Patates, kg 1
    - Soğan, kuru, kg 1
    - Zeytinyağ, 500 ml 1
    - Mısırözü yağ, 1 lt 1
    - Karabiber, kutu 1
    - Kırmızı pul biber 1
    - Tuz, kutu 1
    - Salça, kons. 500 gr 1
    - Sarımsak, 250 gr 1
    - Badem, 500 gr 1
    - Fındık, 500 gr 1
    - Antep fıstığı, 500 gr 1
    - Elma, adet 12
    - Karpuz 1
    - Kavun 1
    - Dereotu 1
    - Maydanoz 1
    İÇECEK Adet
    - Su, 10 lt 4
    - Su, 1 lt 12
    - Su, 250 cc 12
    - Bira 12
    - Şarap kırmızı 2
    - Rakı, 70 cc. 1
    - Nestea, limon 12
    - Coca Cola, kutu 12
    - Sprite, kutu 12
    - Çay, demlik poşet 1
    - Türk kahvesi, 250 g 1
    - Neskafe, 3’ü bir 10
    - Neskafe, 2’si bir 10
    - Soda 12
    - Buz, kalıp 1


    DİĞER Adet
    - Bardak, kağıt 30
    - Tabak, kağıt 30
    - Peçete 2
    - Kağıt havlu 4
    - Tuvalet kağıdı 2
    - Diş macunu 1
    - Sıvı sabun 2
    - Bulaşık deterjanı 1
    - Bulaşık süngeri 1
    - Bulaşık bezi 2
    - Sinek kov 1
    - Fenistil krem 1
    - Çöp torbası, büyük 6
    - Çöp torbası, küçük 12
    - Çakmak 2
    - Mandal 12

    YanıtlaSil
  6. 15 GÜNLÜK KİŞİSEL MALZEME LİSTESİ
    Malzeme Adet
    Belgeler ve para:
    - Uçak bileti
    - Para (TL)
    - Para (EURO)
    - Kimlik belgesi
    - ADB

    Çantalar:
    - Seyahat çantası (yumuşak) 1
    - Küçük boy sırt çantası (tracking) 1
    - Bel çantası 1
    - Fotoğraf makinesi için çanta 1
    - Büyük boy hurç (kirli çamaşır) 1
    - Boyun cüzdanı 1
    - Çantalar için isimlik 2
    - Kumaş torbalar 2

    Giysiler:
    - T-shirtler 15
    - Gömlekler (ince, yıkanabilir) 2
    - Hızlı kuruyabilir pantolon 2
    - Hızlı kuruyabilir şort 2
    - Uzun kollu gömlek 1
    - Uzun kollu termal t-shirt 1
    - Kalın polar ceket 1
    - Su geçirmez ceket 1
    - Güneşten koruyucu şapka 1
    - Bandana 2
    - Soğuk hava için bere 1
    - Çoraplar (günlük) 5
    - Çoraplar (yelken) 3
    - Yürüyüş ayakkabısı 1
    - Sandalet 1
    - Yelken ayakkabısı 1
    - Terlik 1
    - Islanmaz bot 1
    - Yağmur geçirmez pantolon 1
    - Yelken eldiveni 2
    - Mayo 5
    - Yüzücü gözlüğü 1
    - İç çamaşırı (bokser) 5
    - İç çamaşırı (fanila) 2
    - Eşofman, ince 1

    Seyahat Aksesuarları:
    - Uyku tulumu 1
    - Yastık 1
    - Mat 1
    - Kağıt mendil 3
    - Islak mendil 1
    - Fotoğraf makinesi 1
    - Video kamera 1
    - Ekstra pil 2
    - Kafa feneri 1
    - El feneri 1
    - Güneş gözlüğü ve taşıma kabı 1
    - Güneş gözlüğü ipi 2
    - Dudak kremi 1
    - Güneş kremi 1
    - Diş fırçası ve diş macunu 1
    - Hızlı kuruyan havlu 1
    - Peştamal 2
    - Boş zamanlar için çeşitli oyunlar 1
    - Çakı 1
    - Sivrisinek uzaklaştırıcı losyon 1
    - Kalem ve kağıt 1
    - Cep telefonu 1
    - Cep telefonu şarjı 1

    İlk yardım malzemeleri
    - Antibiyotik 1
    - Anti-em tb 1
    - Enjektör, 2 cc. 5
    - Enjektör, 5 cc 2
    - Zofran fl. 2
    - Metpamid amp 2
    - Adrenalin amp 2
    - Steroid ampul 2
    - Citanest flakon 1
    - Morfin amp 2
    - Voltaren tab. 1
    - Naproksen tab. 1
    - Parasetamol tablet 1
    - Fenistil krem 1
    - Steril eldiven 2
    - İpek, 2/0 2
    - Portegü, penset, bistüri 2

    Kitap
    - Amatör Denizcilik 1
    - Vira Demir, fotokopi 1
    - Telsiz kitabı 1
    - Yelken ve trim ayarı 1
    - Roman 3

    YanıtlaSil
  7. Selçuk Bey,

    Denizcilik konusunda size önerim olmayacak, sanırım benden daha deneyimlisiniz. Ama, sizi daha çok zorlayacak olan konu, ekibinize denizcilik ve yelken kullanımı konusunda kaçınılmaz olarak vereceğiniz eğitim olacaktır. Bir eğitimci olarak bu konuda söyleyecek bir şeylerim olabilir:
    1. Erişkinler, bir eğitim sürecinde, kendilerinden ne beklendiğini, başlarına ne geleceğini önceden bilmek isterler. Bilirlerse daha az gerilirler.
    2. Kendilerine öğretmek istediğiniz bir beceriyi, önce başından sonuna, doğru bir şekilde siz gösterin.
    3. Bu beceri kompleks bir işlem ise, parçalayın, bölümlerini gösterin, sonunda tamamını bir kez daha gösterin.
    4. Soru sormalarını cesaretlendirin.
    5. Yanlışa odaklanmayın. Doğru yaptıklarına odaklanın, olumlu geri bildirim verin.
    6. Yanlış yaptıklarında, doğrusunu gösterin, davranış ya da beceriyi yargılayın, kişiliklerini değil.
    7. İstediğiniz gibi yapamadıklarında ya da anlattığınızı anlamadıklarında, bir değişik yolla bir kez daha anlatmayı deneyin.
    8. Basit işlemlerden daha kompleks işlemlere doğru giden bir zincir izleyin.

    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Tayfun Bey,

    Denizcilik konusunda her türlü önerinizi dinleyebilirim çünkü Yelkenli Tekne tecrübem sizinki gibi uzun süreye yayılmış değil. Dolu dolu 3-4 aylık bir eğitim aldığım için büyük ihtimalle çoğu bilgiyi denizde hatırlayacağım. Seyir olarak toplasanız 15 günlük seyrim ya vardır ya yoktur. Onun için deneyim olarak iyi bir pozisyondayım diyemem. Tekneyi sağ salim teslim ettikten sonra ancak bir sonuca varıcam durumum hakkında.

    Size sormak istediğim bir şey var. Teknede ilk yardım çantası var ama sizin listenizde morfin dikkatimi çekti. ADB kitabındada teknede bulunması ve kullanılması hakkında bilgi mevcut. Ama temini hakkında bir bilgiye ulaşamadım. Kırmızı reçeteli ve bildiğim kadarı ile Eczaneden reçetesiz alamıyoruz. Bunu yasal yollardan nasıl temin edebiliriz. Bu prosedür hakkında bir bilginiz var mı ?

    Eğitim detaylarınız içinde çok teşekkürler. Benimde gerçekten şuan gördüğüm en büyük eksiklik o. En büyük sıkıntı yelken dili. Usturmaça, bumba, sancak, kavança gibi terimleri her ne kadar aşılamaya çalışsakta olmuyor. Tamamen uzak oldukları bir konu. Ben bile bazen basit tanımları karıştırıyorum çünkü bunlar 3 ayda oturacak şeyler değil.

    İnşallah Marmaris Marina'da karşılaşmak üzere.

    İyi Seyirler.
    SE

    YanıtlaSil
  9. Selçuk Bey,
    Merhaba.
    Öncelikle morfin ile ilgili bilgi vereyim. Ben, anestezi uzmanı olduğum için morfini kullanma konusunda yetkili ve bilgiliyim. Morfin, eğitimini almamış doktorların elinde bile kullanılması halinde hastayı öldürebilecek kadar güçlü bir ilaçtır. Bu nedenle, morfini unutmanızı öneririm. Temin edilmesi de mümkün değildir.
    Yelken dili ile ilgili sıkıntılarınızı anlıyorum, ancak bence ilk sıkıntı duyulması gereken konuların başında yer almıyor. Bir şekilde ve kısa bir süre içinde nasılsa ortak bir dil bulursunuz.
    Meriç Köyatası'nın "Denizde Yaşamak" isimli yeni bir kitabı çıktı, Naviga yayınlarından. Çok kolay okunan, eşinize ve arkadaşınıza da terminoloji anlamında çok yardımcı olabilecek, oldukça yararlı bir kitap.
    Bizim yelken tecrübemiz, Marmaris-Santorini-Bodrum etabı ile başladı, Marmaris-Hisarönü-Marmaris rotaları ile gelişti. Bu kadarcık bir deneyim çerçevesinde, ekibinizin güvenliğini tehdit edebilecek unsurlar şunlar olabilir:
    1. Islak zeminde kayarak düşme ve yaralanmalar (bilinç kaybı, doktor müdahalesi gerektirir, diğerlerinde buz tatbiki ve ağrı kesici –naproksen, voltaren türü bir ilaç- yeterli olur)
    2. Bumba kazası (sizin de takdir edeceğiniz gibi en tehlikeli kaza budur ve mutlaka önlenmesi gerekir. Pupa seyrinde dümende sizin olmanız, bumbaya kavançayı önleyecek bir halat mekanizması kurmanız, ekibi bu konuda eğitmeniz önleyici olabilir. Eşim, göldeki ilk lazer yelken eğitiminde bumba kazası yaşamış ve soluğu acilde almıştık.
    3. Sizin 7 tane hatırlanması gereken noktalarınızın da içinde olduğu gibi, yanaşırken el ve ayaklarını kullanma refleksi doğaldır, denizciliğe aşina olmayanlar için. Her seferinde hatırlatılması gerekebilir.
    4. Tekneye biner ve tekneden inerken hanımlar biraz daha dengesiz oluyorlar. Bir el ve bir ayak tekende iken nasıl inilip binileceği mutlaka gösterilmeli.
    5. Her yanaşma ve ayrılma manevrasından önce neler yapılacağı mutlaka ekibe anlatılmalı.
    6. Mutlaka ilk yelken açılırken 1. camadanda açılmalı. Gerekirse ful armaya sonra geçilmeli.
    7. “Acaba camadan vurmalı mıyım?” diye düşünmeye başladığınız anda camadan vurulmalı.
    8. Tekne kenarında hareket edeceklere, mutlaka rüzgarüstünde olmaları hatırlatılmalı.
    9. Tekneyi hızla durdurma çalışması ekibe yaptırılmalı. Motor gücü ile giden teknede, gaz kolunu süratle önce boşa, hemen ardından geriye alarak teknenin süratle durdurulması ekibe öğretilmeli. Denize düşen siz olabilirsiniz çünkü. Yelkenle giderken de hemen rüzgar üstüne dönüp tekneyi durdurabilmelerini öğretmelisiniz. Sonra yelkeni indirip motorla size gelmeleri, sizi geçip 180 derece döndükten sonra yeniden size yaklaşmaları çalışmalarını yaptırabilirsiniz.
    10. Buoy yakalamak için 2. bir kişiye mutlaka ihtiyacınız olacağından “Buoy yakalama” çalışması yaptırılmalı.
    11. Irgatı güvenli bir şekilde kullanmanın tekniği ekibe gösterilmeli.
    12. Rüzgarın biraz güçlü olduğu seyirlerde, ekibe can yeleği giydirilmesi, rahatlamalarını sağlayabilir. Takdir, sizin.
    13. Bir de yanaşmalarda, dümen ekibinizde ise yüzen halatlara dikkat etmeleri hatırlatılmalı.
    14. Seyir halinde iken biz alkol kullanmıyoruz. Sigaraya da elimizden geldiğince itiraz ediyoruz. Bu hafta, kesinlikle seyir halinde iken sigara içilmesine izin vermeyeceğiz.

    Aklıma gelenler şimdilik bu kadar.
    Marmaris’te görüşürüz.
    Saygılarımla

    YanıtlaSil